Cum se înţeleg ţăranii

Am găsit de curând acest text absolut genial al lui I.L.Caragiale.

Cum se înţeleg ţăranii (1901)

Straja satului vine la casa unui ţăran şi-i bate în geam. Se încinge o conversaţie:

— Hei, mă din casă!
— Cine?
— Tu!
— Eu?
— Păi cine!
— Ce-i?
— Cum ce-i?
— Păi ce-i?
— Ai o scrisoare!
— Cine, mă?
— Tu.
— Eu?
— Păi cine.
— Ad-o-ncoa!
— Ce, mă?
— Scrisoarea.
— Ce scrisoare?
— Ştiu eu ce scrisoare?
— Trebuie să plăteşti!
— Ce, mă?
— Cum ce?
— Ce să plătesc?
— Porto.
— Cine?
— Tu.
— Eu?
— Păi tu.
— Ce porto, mă?
— Iaca, porto.
— Cum aşa?
— Păi, ştiu!
— Nu-i plătită?
— Ce?
— Scrisoarea.
— Ehei!
— Cum ehei?
— Ai să dai, măi!
— Ce?
— Bani.
— Ce bani?
— Porto.
— Cât, mă?
— Ce cât?
— Câţi bani, mă?
— 15.
— Cum 15?
— Păi!
— Dar de ce, mă?
— Nu ştiu.
— Iaca 15.
— Aşa.
— Ei, dă-mi-o!
— Ce, mă?
— Scrisoarea.
— Ce scrisoare?
— Care ai adus-o.
— Eu, mă?
— Păi cine?
— N-am adus-o.
— Păi cum?
— Nu-i la mine.
— Asta-i!
— Cum asta-i?
— Unde-i, mă?
— Cine?
— Scrisoarea.
— La primărie.
— Ba la dracul!
— Ba, aşa.
— Păi, cum?
— Să te duci să ţi-o iei.

3 gânduri despre &8222;Cum se înţeleg ţăranii&8221;

  1. De asta am şi postat dialogul. Textele lui Caragiale se potrivesc perfect timpurilor noastre.
    PS Ms pentru sfat.

  2. Cam asa vorbesc si cei care invart politica de pe Dambovita. Bine ai venit in blogosfera.
    PS Vei avea job, timp si bani de calatorii. Sa nu uiti intre timp sa-ti traiesti viata. Asta e cel mai important „lucru”. In presa nu ti-o traiesti, poti fi sigura de acum.

Lasă un răspuns

