Note de calatorie I

Saptamana trecuta am fost plecata patru zile la munte. Impreuna cu sora mea si cu o prietena am petrecut cateva zile foarte frumoase, inspirand aer curat si vizitand locuri dragi noua.

Desi initial parca toata lumea ne punea bete in roate, pana la urma joi dimineata am reusit sa plecam din Iasi spre Vatra Dornei, via Targu Neamt. Am ales acest drum pentru ca ne-am zis ca daca tot vom pierde o zi pe drum, macar sa avem si ce vizita. Astfel am facut cateva opriri in drum spre Vatra Dornei.

Vedere de pe podul de intrare

Prima  a fost la Cetatea Neamtului.  Aici nu aveam nicio tragere de inima sa merg, avand in vedere ca la ultima vizita, acum vreo 8 ani, nu am vazut decat niste ziduri. Insa acum am fost placut surprinsa. In cadrul Cetatii s-a reamenajat muzeul distrus in timpul celui de-al doilea razboi mondial.  Acest lucru a fost realizat prin intermediul Programului Phare 2004 CES. 

Astfel anul trecut a fost redeschis muzeul. Sunt deschise spre vizitare mai multe incaperi (in functie de conditiile meteo). Noi am reusit sa vizitam, pe langa binecunoscuta Curte Interioara, si Turnul de NV, Sala de Sfat si Judecata, Sala de trecere, Sala Armelor, Paraclisul, Turnul de NE, Monetaria si Inchisoarea. Alte incaperi le-am vazut doar prin ferestre. 

Sala de Sfat si Judecata

 Urmatorul popas l-am facut la micul parc zoo din Neamt. Mai exact la „Gradina Zoologica Dragos Voda”. Sunt sigura ca nu va spune nimic acest nume, insa daca va spun de „Zimbrarie” sigur va aduceti aminte de excursiile facute in copilarie, cu doamna invatatoare la zimbrii din Neamt.

Un frumos exemplar de paun alb

Aici se mai afla cateva exemplare din aceasta specie, dar si un urs brun, un muflon morocanos, cateva caprioare, cerbi lopatari, pauni, fazani si gaini motate.  Am uitat sa mentionez berzele. Ele nu sunt atractii permanente ale Gradinii din Neamt,ci doar in aceasta perioada (si-au facut cuiburi pe stalpii din parc :D).

Daca tot ne-am abatut din drum pentru a merge la Zoo, am continuat excursia prin Neamt cu o vizita la Schitul Vovidenia si Casa Memoriala Visarion Puiu – Muzeul Mihail Sadoveanu. Chiar daca am mai fost prin aceasta zona nu am stiam ca aici se afla aceste doua obiective turistice.

Schitul Vovidenia face parte din ansamblul Manastirii Neamt si dateaza din secolul XVII. O curiozitate a acestui schit o reprezinta pictura din biserica. Pictura din interior  prezinta un numar mare de sfinti romani, o parte dintre ei fiind canonizati chiar ulterior sfintirii picturii (la 6 iulie 1969) – in1992.

Am ramas impresionata de linistea din preajma Schitului. Aici nu se aud decat zumzete de ganganii, toaca sau clopetele bisericii, iar privelistea este superba, mai ales daca te afli in foisorul din curte si bei apa proaspat scoasa din fantana.

Sufrageria in care a stat de multe ori scriitorul Mihail Sadoveanu

Inainte de intrarea in Schit se afla Casa Memoriala Visarion Puiu – Muzeul Mihail Sadoveanu. Casa a fost ctitorita de Mitropolitul Bucovinei, Visarion Puiu, in 1937, iar din 1947 Manastirea Neamt a pus aceasta locuinta la dispozitia scriitorului Mihail Sadoveanu, pentru creatie si odihna. Aici, acum este amenajat un muzeu.

Insotite de scrierile lui Sadoveanu care se auzeau in surdina prin difuzoarele montate in casa am vazut  uneltele sale de pescuit si vanatoare, biroul sau, majoritatea cartilor scrise de Sadoveanu, camera de odihna, precum si cateva obiecte care au apartinut Mitropolitului Visarion Puiu.

Ultima oprire inainte de a merge tintit spre Vatra Dornei a fost la Manastirea Neamt, cea mai veche si insemnata asezare monahala din Moldova.

Biserica Man. Neam, cu hramul "Inaltarea Domnului"

Cu parere de rau spun ca arata din ce in ce mai rau. Pictura este intr-un stadiu avansat de degradare, la fel si zidurile exterioare si anexele.  Aici am vizitat dupa mult timp si muzeul, unde se afla cateva obiecte de o reala valoare; cum ar fi: vechi tiparnite, matrite, catapeteasma originala a Paraclisului de la Cetatea Neamtului, precum si obiecte de cult foarte valoroase.  Sa nu uit sa mentionez si icoanele facatoare de minuni, aflate in biserica: „Icoana Maicii Domnului Facatoare de Minuni” si „Icoana Maicii Domnului cu trei maini”.  

Dupa acest ultim popas, ne-am continuat drumul spre Poiana Largului, prin Pasul Petru Voda. Peisajul este super aici, insa soseaua lasa mult de dorit. Ce sa-i facem….asa avem noi grija de turisti si mai ales asa ii atragem pe turistii straini in Romania.

Spre seara am ajuns si noi in Vatra Dornei, la Casa Corina. Ce am facut in celelate zile o sa va povestesc intr-o alta postare, cat de curand 😉

5 gânduri despre &8222;Note de calatorie I&8221;

  1. Zaludu- multumesc pt apreciere.
    Iulia- Muzeul de etnografie si folclor este inchis de cativa ani pt renovare. De mult vreau sa-l vizitez.

Lasă un răspuns

