Adrian Paunescu: „De prosti suntem astazi satui pana-n gat”

De curand am terminat de citit cartea “Poezii cenzurate” de Adrian Paunescu. Am decis sa citesc aceasta carte fara a avea legatura cu moartea poetului. Pur si simplu cautam ceva prin biblioteca (vroiam ceva diferit fata de ce citesc pentru facultate) si mi-a atras atentia cartea aceasta. Stiam ca tata fusese un admirator al Cenaclului Flacara si implicit al lui Paunescu si mi-am zis sa vad si eu care erau motivele. Recunosc ca pana acum nu am citit decat cateva poeme scrise de Adrian Paunescu care nu m-au atras absolut deloc, mai ales ca nu sunt o mare fana a poeziei, in general. Dar “Poeziile cenzurate” chiar mi-au placut si am extras cateva versuri care se potrivesc foarte bine si zilelor noastre:

1. “Am cazut, nu-i nimic, ma ridic daca pot”

2. “Si toate-ar fi atat de simple, iata

      De-ar fi atat: valoarea respectata.”

3. “Si-mi place-n anotimpul de vacanta

      Sa-ntarzii, sa raman in Bucuresti.”

4. “As vrea sa fac mai multe decat mi-e dat sa fac”

5. “Nu cred sa existe

      inger mai urat

      si demon mai frumos

      decat omul”

6. “Vreau o seara fara de orar”

7. “De prosti suntem astazi satui pana-n gat”

8. “Dar fix aceiasi oameni fac intr-una

      Ce au facut de alte mii de ori”

9. “Si, vai, aceste nerusinat marasm,

      Aceasta joasa muzica usoara

      Ea se va scoate la gunoi afara

      Cu-acelasi prefacut entuziasm.”

10. “Pe-o cale turmentata te afli, Romanie!”

11. “Vai, lichelismul vesnic nu mai moare

                                       E tot mai mare!”

12. “haide, renuntati la masti,

        Viata-i viata, masca-i masca.”

13. “Mai mare e-n ziare, ca in realitate, criza.”

Un gând despre &8222;Adrian Paunescu: „De prosti suntem astazi satui pana-n gat”&8221;

  1. Pingback: Adrian Paunescu: “De prosti suntem astazi satui pana-n gat” - Ziarul toateBlogurile.ro

Lasă un răspuns

