Nu oricine poate fi secretară

Ca să fii secretară într-o şcoală, într-un liceu sau într-o universitate trebuie să te naşti cu anumite „calităţi” sau să le dobândeşti, cu foarte multă muncă, pe parcursul anilor. Însă nu oricine poate fi secretară. Mai jos am întocmit un scurt „îndrumător” de comportament faţă de elevi sau studenţi.

În primul rând nu trebuie să vorbeşti foarte mult. Trebuie să te abţii, să încerci să fii cât mai scurtă (dar nu neapărat la obiect), să vorbeşti monosilabic.  Această regulă se aplică mai ales atunci când primeşti o întrebarea din partea unui elev/ student.

În al doilea rând trebuie să comunici din priviri cu interlocutorul. Privirea trebuie să fie profundă, sfidătoare, aspră, chiar mustrătoare de cele mai multe ori, cu un aer de superioritate, indiferent dacă elevul sau studentul are dreptate sau nu.

În al treilea rând nu trebuie să răspunzi mereu la salut. Asta arată faptul că eşti slabă din fire. Mai răruţ că-i mai drăguţ! Normal că elevul sau studentul trebuie să te salute mereu, pentru că altfel îl vei mustra şi nu îi vei rezolva problema cu care a venit la tine.

În ultimul rând trebuie să fii consecventă. Păstrează aceeaşi atitudine şi pe stradă şi acasă.

11 gânduri despre &8222;Nu oricine poate fi secretară&8221;

  1. La facultate UBB istorie si filosofie(nu imi este rusine sa spun unde se intampla ceea ce se intampla) de atatea ori am fost tratata cu atata nesimtire incat efectiv mi-a fost scarba sa mai intreb ceva vreodata.Nu stiu cine le-a angajat pe acele „doamne” dar cu siguranta a facut-o legat la ochi.

  2. doamenlor, eu nu sunt de acord cu voi: o secretara nu trebuie sa fie ‘aspra’ catre elevi sau studenti. cu un caracter asa no sa-ti mearga bine la serviciu. 😦 va spun asta din propria experienta.
    daca zambesti la toata lumea o sa ai o atmosfera mult mai placuta la serviciu 🙂 ….. si acasa 😀

  3. Sunt defecte profesionale, Ioana! ;)) Mama mea e secretara de 20 de ani si cand ii fac vizite la birou o fac tot timpul „acritura”. 😀 Asa cum le facem noi acum pe doamnele de la secretariat. In schimb, acasa e o dulceata de femeie! 😉

  4. Ard de nerabdare sa vad o reactie post articol din partea unei secretare la universitatea la care studiezi. Daca te plangi de atitudinea afisata de aceste doamne acum, sa vedem in viitor ce ai mai avea de reprosat.
    Stiu ca de cele mai multe ori nu sunt tocmai pe tocmai amabile dar eu spun ca textul tau e … reprobabil.

    🙂

    • Nu e vorba doar de secretarele de la universitatea unde invat. Aceesi atitudine am regasit-o si in liceu si in scoala generala, de aceea mi-am permis sa fac o generalizare, desi de obicei nu imi place sa fac asta 😀
      Si eu astept o reactie 😉

Lasă un răspuns

