Impresii despre Bruxelles

Ştiu că a trecut mai bine de o lună de când am promis aici că voi scrie ceva despre ce am reuşit să vizitez în Bruxelles, dar şi despre ce mi-a plăcut şi ce nu, dar am avut multe treburi pe cap şi de-abia acum am reuşit să fac asta.

În ceea ce priveşte partea cu obiectivele turistice, având în vedere că vizita a fost una de studiu nu am avut foarte mult timp liber (deşi unii din colegi au mai luat câteva pauze :D) ca să ajung unde aş fi dorit aşa că am fost doar în câteva locuri.

Astfel, am reuşit să ajung de câteva ori în „Grand Place” (mai mult spre seara, aşa că am putut profita din plin de frumuseţea clădirilor luminate din centru, precum şi de un concert pe care l-am „prins” acolo) şi în centrul vechi. În ultimele două zile, fiind weekend, am putut să ajung şi eu la Statuia Manneken Pis, dar şi la acea statuie din centru, pe care dacă o atingi se spune că te vei întoarce cu siguranţă în capitala Europei. Seara, am mers într-o plimbare până în cartierul Rogier, unde sunt o parte din cele mai noi clădiri din Bruxelles.

În ultima zi petrecută în Belgia am mers în Grădina Botanică, de care am fost profund dezamăgită (este un fel de parc, cu câteva bănci şi o fântână arteziană) şi la Catedrala Sacré-Cœur, unde am urcat până în turn, de unde se vede tot oraşul. Aici mi-a plăcut foarte mult, mai ales că am reuşit astfel să văd, chiar dacă de la depărtare, şi alte obiective turistice (cum ar fi Atomiumul).

Acum, să spun pe scurt ce mi-a plăcut şi ce nu în Bruxelles.

Mi-a(u) plăcut:

+ statuile vii din centrul vechi;

+ paradele militare;

+ berea cu cireşe;

+ pizza pe care am mâncat-o la o terasă cochetă de pe una din străduţele pietonale;

+ faptul că am auzit de multe ori vorbindu-se româneşte în locuri importante din oraş.

Nu mi-a plăcut:

– modul în care ospătarii încercau să atragă turiştii (e de remarcat faptul că ştiau să salute în o groază de limbi, dar chiar să vină să te ia de mână şi să te tragă spre localul unde lucrau mi s-a părut prea mult);

– mulţimea de oameni fără adăpost (aproape la fiecare gură de metrou găseai câte un om al străzii care şi-a făcut culcuşul acolo);

– autobuzele din unele cartiere care mi-au adus aminte de „frumoasele” rable galbene aduse de RATP în Iaşi;

– lipsa unor indicatoare relevante pentru turişti;

– modul în care se circulă cu metroul (e o întreagă aventură să te urci şi să cobori, mai ales dacă ai bagaje – trebuie să fii un fel de Speedy Gonzales ca să nu fii prins între uşi).

Per total, mi-a plăcut la Bruxelles, mai ales ceea ce a însemnat vizita la Instituţiile Europene. În ceea ce priveşte partea turistică, sper să mai ajung pe acolo ca să pot vizita tot ce e de vizitat (mai ales Muzeul Ciocolatei – cel mai râu îmi pare că nu am ajuns acolo).

Lasă un răspuns

