A fi sau a nu fi…asigurată medical

UPDATE: Astăzi am fost să duc declaraţia de venit şi când colo am aflat că mai trebuie şi o copie după diploma de licenţă…O, Doamne! Deja mă depăşeşte situaţia. Oare ce fac cu atâtea acte, le mănâncă? Încă mai sper ca până luna viitoare să fiu asigurată.😐

 

După cum știți unii dintre voi, în noiembrie și decembrie am avut mai multe probleme de sănătate, iar acum, deși am terminat tratamentul, mai de luat timp de trei luni unele vitamine ș.a., drept pentru care marți s-a dus mama la medicul de familie să îmi ia rețeta pentru luna aceasta. Și când colo ce află mama de la medic? Că nu figurez ca asigurată medical și că trebuie să rezolv singură această problemă. Până atunci nu pup nicio rețetă compensată.

Când a auzit așa ceva, sora mea (medic fiind :D) s-a enervat și a sunat la Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Iaşi să ceară explicații, însă de la cucoana care a răspuns la telefon nu a putut afla decât că trebuie să mă prezint la Camera 3 cu cartea de identitate și carnetul de student, într-una din zilele lucrătoare, între orele 08.30 și 14.30. Zis și făcut. Miercuri dimineață mă prezint la CAS cu „docomentele”. Când am intrat în clădire am dat de vreo 40-50 de persoane, care așteptau la Camera 5.

Trec fericită pe lângă și mă îndrept spre Camera 3, unde așteptau doar șase oameni. Neavând ce face și citind afișele de pe uși și panouri (că birou de informații nu există), îmi dau seama că de fapt trebuie să stau la rândul de la Camera 5. Da, ăla pe lângă care am trecut eu fericită mai devreme. De asemenea, aflu că toți elevii și studenții ce au între 18 și 26 de ani trebuie să prezinte dovada continuării studiilor. Până acum nu am mai auzit de așa ceva și nici nu am dus nimic la CAS de când am împlinit 18 ani încoace, dar mă conformez și plec spre universitate că cică trebuie adeverință care să ateste că urmez cursuri de masterat și o copie după cartea de identitate.

Merg spre „minunatul” secretariat de la facultate (noroc că am prins secretara în timpul programului de relații cu publicul), doar că mi-am dat seama că adeverințele nu se dau pe loc, ci trebuie să revin a două zi.” Asta e”, îmi zic, „iau mâine (joi) adeverința și încerc să trec și pe la CAS, poate e coada mai mică spre sfârșitul programului”.

Joi, pe la 13.15, cu adeverința și copia în mână, mă îndrept spre CAS. Coada era mai mare decât prima dată, așa că renunț și mă las convinsă de tata, care a zis că vine el de pe la 6.00, a doua zi să prindă rând (din informațiile obținute de la portar se pare că de la acea oră se formează coada de la Camera 5). Între timp însă, am zis să o întreb pe verișoara mea dacă știe pe cineva de la CAS să mă scape de statul la coadă (știam că mai are astfel de cunoștințe :D).

Și am fost inspirată. Mi-a spus de un domn care lucrează acolo și să mă duc la el a doua zi (azi). Dar mi-a mai spus că îmi trebuie și o declarație pe propria răspundere cum că nu am avut sau am venituri din muncă sau alte activități profesionale. Scriu și declarația, iar astăzi m-am dus la domnul cu pricina. Foarte drăguț omul îmi zice că mă ajută, ca să nu mai stau la deja faimoasa coadă (știu că nu se face așa ceva, dar am nevoie repede de rețeta compensată), dar că declarația trebuie să fie de la Finanțe, nu scrisă de mână :(((

În culmea disperării, îi las actele pe care le aveam deja și îi spun că revin luni cu hârtia de la Finanțe (știam că declarația cu pricina nu se eliberează în aceeași zi, de parcă fac totul manual acolo!!!). Mai fac o copie după cartea de identitate, fug la Finanțe, unde completez un formular și mă duc la ghișeu să depun actele. Aici, STUPOARE: e gata marți, după 11.00. Ce Doamne iartă-mă îi face de durează atât?! Înghit în sec (că azi e sărbătoare mare) și plec…

Menționez că mi-am cumpărat până la urmă pastilele pe luna aceasta și că sper ca până luna viitoare, când voi avea din nou nevoie de rețetă, să fiu și eu asigurată medical. Speranța moare ultima!🙂

Lasă un răspuns

