Teatru, teatru și iar teatru

Săptămâna aceasta, la Iași, am avut parte de un regal de teatru (sună a clișeu, însă în cazul de față cred că se acceptă :D). Pe scurt, în perioada 3-8 iunie a avut loc festivalul „Dar Iași„, iar ieri, la împlinirea a 100 de ani de la moartea lui I.L.Caragiale am primit „vizita” Teatrului Masca.

Deși am vrut să ajung la mai multe spectacole din cadrul primei ediții a festivalului „Dar Iași”, am reușit să merg doar la trei piese: Caii la fereastră de Matei Vișniec (Teatrul „Mihai Eminescu” din Botoșani), Două surori mortale/3 o’clock (Teatrul „Mașina de vise” din București) și Oo!, creație colectivă după Ion Creangă (Teatrul Tineretului din Piatra Neamț).

Prima piesă mi-a amintit cât de mult mi-a plăcut trupa de actori din Botoșani când au venit la Iași cu Suflete moarte de Gogol, iar cea de-a doua mi-a oferit ocazia să văd două mari actrițe ale scenei românești care au făcut niște roluri memorabile (Anca Sigartău și Luminița Gheorghiu) – recunosc că în unele replici am regăsit unele discuții avute cu sora mea ;)). Ultima piesă nu m-a impresionat. Ce-i drept a fost o interpretare modernă a textului lui Creangă, însă pe ici pe colo cred că s-a exagerat cu modernitatea.

Cele mai mari așteptări le-am avut în schimb de la Teatrul Masca și nu mi-au fost înșelate. Piesa văzută aseară, O scrisoare pierdută – Spectacol de statui vivante mi-a plăcut mult, deși locul ales pentru reprezentație (Esplanada Păcurari) a lăsat mult de dorit. Cam cum a fost la spectacol vedeți în filmulețele de mai jos, dar și în pozele încărcate pe Facebook.

Sper să mai avem astfel de ocazii de a ne bucura de piese de teatru mai noi sau mai vechi, clasice sau moderne, pentru că la toate spectacolele din această săptămână sălile (respectiv esplanada) au fost pline. Iașul are nevoie de așa ceva 😉

Lasă un răspuns

