Degeaba mai suntem studenţi

Sursa foto: bzi.ro

Sursa foto: bzi.ro

Ce bine că mai e şi ziua mea din când în când! Cu această ocazie primesc şi ceva bănuţi de la cei mai nepricepuţi în ale cadourilor.😀 Şi dacă tot au poposit nişte bancnote la mine în portofel, am zis să profit şi să îmi iau bilete la două spectacole ale Operei Naţionale Române Iaşi: „Liliacul” (îmi era dor de o operetă marca Johann Strauss-fiul) şi „Troienele” (vroiam de ceva timp să ajung la un spectacol pus în scenă de Andrei Șerban).

Aşa că, am fost astăzi la Agenţia Operei să îmi iau bilete din timp. Asta am crezut eu, pentru că deja erau ocupate peste jumătate din locuri (multe rezervate, ca de obicei, pentru diverse „personaje”, nu spui cine). Dar nu despre asta vroiam să vă povestesc, ci despre aşa-numitele reduceri pentru studenţi. În principiu, aceştia beneficiază de bilete mai ieftine la spectacole, dar nu la toate, Doamne fereşte!. La premiere şi spectacole extraordinare nu există aşa ceva; ştiam asta de mult timp.

Pe lângă aceste lucruri, obişnuite, azi am avut parte şi de o surpriză la agenţie. Întreb de reducerea pentru studenţi pentru „Liliacul„, iar după o scurtă pauză doamna de acolo îmi spune că este reducere, dar doar pentru locurile de la balcon, cele din primele şi ultimele trei rânduri de la stal. „Fruuumos!” Sunt mioapă, deci se exclude balconul şi locurile din spate. Am şi probleme cu spatele şi nu pot sta în primele rânduri cu gâtul spânzurat să văd ceva-ceva din ce se întâmplă pe scenă.  Prin urmare, dau preţul întreg pentru un loc în rândul 11 – nu sunt foarte mulţumită de alegere, dar locurile cele mai bune erau luate (pardon! rezervate).

Trecem peste şi întreb de preţul pentru „Troienele„: 30 de lei, ca şi la anteriorul spectacol. Bun…şi reduceri? Nu sunt! Şi mai frumos, nu? Îmi iau şi aici bilet la preţul întreg, că doar vreau şi eu să mă culturalizez niţel, că aşa îi şade bine unei masterande.

Acum stau şi mă întreb: nu-i aşa că degeaba mai suntem studenţi? Păi, în foarte multe cazuri, după ce termini facultatea şi te angajezi, ţi se spune să uiţi tot ce ai învăţat pentru că realitatea e alta şi nu te ajută cu nimic cei 3-4-5 ani de studiu. Apoi, singuri ne dăm seama că multe materii sunt inutile sau sunt făcute de profesori inutile prin modul de predare. Alte beneficii avem cu ţârâita (cupoane pentru CFR primesc iniţial doar cei care nu sunt din oraşul unde se află universitatea – ce contează că trebuie să mergi şi tu cu trenul, mai amână plecarea; bursele se dau cum se dau – sunt studenţi cu 10 pe linie care nu primesc niciun gologan), iar acum poţi să îţi iei un bilet cu reducere la operă doar dacă eşti apt din punct de vedere medical (să n-ai probleme cu văzul, auzul sau tulburări de statică vertebrală).

Să nu se înţeleagă că îmi pare rău că am făcut o facultate şi că acum urmez un program de master, mă refer doar la simplele „motivaţii” care ajută de foarte multe ori un student să treacă peste această perioadă mai săracă, să-i spunem, din viaţa sa.

Cam asta-i situaţia! E hâdă rău, dar bine că mai am jumătate de an şi „scap” de ea. Dar oare în ce situaţie voi „intra” după? Rămâne de văzut. Ce ştiu sigur e că măcar atunci nu mă voi mai simţi ciudat când voi lua bilet la un spectacol şi nu voi beneficia de reducere.

3 gânduri despre &8222;Degeaba mai suntem studenţi&8221;

    • E o idee, însă eu deja fac un master și am oarecum un rost aici, la mine în țară. Dar pentru cei care sunt la început de drum e o soluție, dar să încerce să adapteze acele avantaje de care spui situațiilor din România. Altfel, iar se ajunge la Teoria formelor fără fond și ar fi păcat.

Lasă un răspuns

