„100 de minuni ale Chinei”

100 de minuni ale ChineiNiciodată nu mi-a plăcut să fac recenzii. În schimb îmi place să citesc, mai ales dacă îmi pică în mâini o carte de călătorii, ghiduri sau orice altceva care are legătură cu turismul. Având în vedere că acum am avut ocazia să citesc cartea „100 de minuni ale Chinei” şi că pot să plantez un copăcel dacă vă conving să comentaţi la acest post (am nevoie de 15 comentarii din partea voastră😀), voi scrie câte ceva despre frumosul album, cum îmi place mie să-i spun. Să nu vă aşteptati să fie o recenzie clasică. Va fi mai degrabă o prezentare a lucrurilor care mi-au atras mie atenţia când am lecturat volumul.

După cum ştie toată lumea, China este o ţară foarte mare (şi foarte populată), dar pe lângă toate acestea are foarte multe vestigii, naturale sau create de om, toate însă de o valoare istorică extrem de mare. Cartea fiind împărţită în şapte părţi (Raiul pe pământ, Minuni ale naturii, Vestigii imperiale, Vechile oraşe, Moştenirea culturală, Oraşe care încântă, Frumoasele sate ale Chinei), am decis să vă prezint şi vouă câte o minune din fiecare parte – locuri, zone, monumente care m-au impresionat şi unde aş vrea să ajung cândva.

Încep cu Huanglong (Sichuan). Probabil că nu vă spune nimic acest nume, dar dacă vă spun că este vorba de cel mai complex, cel mai frumos si cel mai uluitor peisaj carstic din lume deja e altceva. Aici se află şi faimoasele iazuri colorate, cascada Zhange şi Templul Huangdong.

Continui cu Cascada Hukou (Shanxi), „locul unde Fluviul Galben cade din ceruri”. Cascada este cea mai mare cădere de apă de pe cursul Fluviului Galben, iar după cum arată fotografiile din album, priveliştea din zonă este uimitoare. Se spune că un magnet pentru turişti este zgomotul cascadei, dar şi tradiţiile locale, „cântate” în multe legende şi povestiri.

Următoarea oprire o voi face la Palatul de vară din Beijing. Clădirea, aflată în suburbiile nord-vestice ale oraşului, a fost reşedinţa de vară a familiilor imperiale din Dinastia Qing. Ce m-a atras în mod deosebit la acest vestigiu, sunt grădina şi lacul din preajma Palatului – din nou fotografiile din carte au avut un cuvânt greu de spus😀 Când am mai citit de piersicii care înfloresc primăvara şi ornează digul Lacului Kunming şi de lotuşii de pe Podul de Jad, mi-am promis mie că voi ajunge aici odată și-odată.

Dintre Vechile orașe  mi-a fost foarte greu să aleg unul despre care să scriu. Mi-a plăcut prezentarea Zhengzhou-ului, a Dali-ului (cu Izvorul Fluturelui), a Lijian-ului (loc unde „apele cristaline zboară pe sub poduri”) și Suzhou-ului (unde se găsesc Cele Patru Cele Mai Celebre Grădini ale Chinei), dar l-am ales până la urmă pe primul. De ce? Pentru că am fost atrasă de Muzeul Henan (muzeu modern de istorie și artă), de pagoda Erqi și mai ales de titulatura orașului, cea de „oraș al parcurilor și grădinilor”. Vă mai spun doar că Zhengzhou este prima capitală din istoria Chinei care a fost precis delimitată și că este considerat a fi leagănul civilizației chinezești.

Nu putea să lipsească din alegerile mele o zonă montană. Pur și simplu nu se putea. Așa că am ales Muntele Taishan (Shandong), loc unde știința, istoria și cultura se împletesc armonios. Aici găsești de toate: serpentine, ape învolburate, cascade, pini imenși, piscuri semețe, iazuri, sate răsfirate pe dealurile dimprejur și povești pe care le descoperi la tot pasul.

Pentru că anotimpul meu preferat (cred că e la egalitate cu toamna :D) e primăvara, nu puteam omite locul unde tot anul este primăvară, orașul Kunming (Yunnan). Din nou verdele e la loc de cinste, pentru că în centrul orașului se află Grădina Horticulturii Mondiale, construită special pentru Expoziția Mondială de Horticultură din 1999, însă a rămas un parc tematic permanent. Nu pot să nu mă visez pierzându-mă o zi, două prin această grădină întinsă pe 218 ha…

Ultimul popas îl fac într-unul din frumoasele sate ale Chinei, mai precis în Zhaoxing (Guizhou). Aici este provincia unde locuiesc cei de naționalitate Dong, iar locul este supranumit „ținutul turnurilor cu tobe”. Aceste turnuri reprezintă elementul unic al culturii Dong. Ele se găsesc în toate satele locuite de această etnie, iar ceea ce este interesant e faptul că fiecare turn are un nume: Turnul Bunătăţii, Turnul Înţelepciunii, Turnul Încrederii, Turnul Dreptăţii, Turnul Bunăvoinţei, la fel ca şi satele unde se găsesc. În aceste turnuri se bat tobele atunci când are loc un eveniment important pentru întregul grup, iar oamenii se strâng pentru a discuta. Parcă seamănă oarecum cu obiceiurile noastre de la ţară, nu?

Cam atât am avut eu de spus despre cele „100 de minuni ale Chinei”. Restul descoperiţi singuri fie citind cartea, fie mergând în China. Acum e momentul să vă provoc la comentarii: Voi unde anume aţi merge în China? Ce zonă anume vă atrage? Este ceva ce vreţi neapărat să vedeţi, descoperiţi în această ţară deosebită? Poate v-am stârnit eu interesul pentru un anumit loc –  care e acela?

Vă aştept comentariile, pentru că aşa cum spuneam la început, la 15 comentarii primite voi putea planta un copăcel. Vă mulţumesc anticipat pentru sprijin!

Articolul face parte din campania vALLuntar iniţiată de Grupul Editorial ALL, cu sprijinul ROMSILVA.

38 de gânduri despre &8222;„100 de minuni ale Chinei”&8221;

  1. Pingback: Am și eu copacii mei | O singură datorie are omul: Să nu fie prost!

  2. Spor la copacei si felicitari pentru alegerea facuta, este o carte foarte interesanta!
    Mi-ar placea sa ajung in China, ar fi, fara indoiala, o experienta desavarsita!!!

  3. Mereu am fost fascinata de Asia si mai ales de China🙂 Am citit cu nesat orice am prins despre acest subiect, dar cartea asta nu a ajuns in mainile mele. Inca o carte pusa pe lista de asteptare🙂

  4. imi plac foarte mult albumele de acest fel, despre orice loc frumos din lume, si cu atat mai mutle despre cele foaaaarte indepartate, unde sanse sa ajung sunt infime ….

  5. Frumoasa prezentarea … recunosc ca imi place China , de fapt imi place tot ce tine de Asia , dar China e preferata , pe locul doi e Singapore .🙂 Ce as vrea sa vad eu din China ? Pai cred ca tot , dar pentru ca ai pomenit de iazurile colorate as vrea sa vad Huanglong, apoi Cascada Hukou , Orasul interzis , Marele Zid Chinezesc si cred ca as arunca un ochi si prin Hong Kong , ca mi-au placut Tai Pan si Nobila Casa.🙂 Succes !

  6. China este o tara fascinanta. Nu am o zona preferata, dar daca o sa ajung vreodata acolo mi-ar place sa vizitez: Marele Zid Chinezesc, templele, satele, orasele…tot ce se poate vizita!🙂 As vrea sa descopar cultura si obiceiurile lor… si m-as aventura sa incerc cateva specialitati traditionale de mancare, doar daca stiu sigur ca ce mi se pune in farfurie este comestibil…pentru mine.😉😀
    Pana atunci insa, cred ca o sa citesc cartea. Frumoasa recenzie ai facut.🙂

  7. China are, cu siguranță, mai mult de 100 de minuni și multe dintre ele sunt extrem de atrăgătoare. Nu știu dacă se va întâmpla dar știu că mi-ar plăcea o incursiune în lumea aceea atât de diferită.

    Felicitări pentru articol, spor la plantat!🙂

Lasă un răspuns

