Povestea mea cu cafeaua

ppp-12Povestea mea începe prin liceu, așa cum încep multe povești. Dar a mea e pe bază de cafea.

Mă rog, pe atunci era mai puțină cafea sau, mai bine zis, nu era deloc cafea. Atunci când auzeam de cafea nu mă gândeam decât la chestia aia neagră și amară. Dar, ca tot liceanul, mai aveam și eu nevoie să stau trează până târziu, așa că apelam la 3 în 1 sau Cappuccino, la plic – evident.

Am ținut-o așa câțiva ani, până am descoperit în studenție automatele de cafea. Acolo tot pe cele două variante mergeam sau, eventual, o Caffè latte. Până într-o zi când, mi-am dat seama nu doar că toate acestea nu aveau niciun efect, dar și că nu sunt tocmai sănătoase aceste “prafuri” de tipul 3 în 1, cappuccino. Așa că m-am decis să apelez la băutura aceea neagră și amară, făcută în casă, la ibric.

ppp-44La început nu ne-am înțeles foarte bine și trebuia să iau ca intermediar cam mult zahăr, uneori lapte. Dar ușor, ușor ne-am împrietenit și chiar foarte bine. Anul acesta am încercat să renunț la intermediari și mi-a ieșit pentru o lună și ceva. După care am revenit la intermediarul zahăr.

Dar aceasta până săptămâna trecută când am fost la una din cele mai noi cafenele din Iași, FIKA pe numele ei. Acolo, deși am luat un Cappuccino latte și nu o cafea, am înțeles cât de important este să bem cafeaua fără zahăr, dar într-o companie plăcută (bloggerii din Kooperativa 2.0 – Filiala Iași) și cu niște dulciuri… (nu găsesc adjectivul) alături.

ppp-25

Cafeaua de aici este adusă din Kenya și Etiopia, fiind preparată proaspăt și corect, motiv pentru care nici nu mai are nevoie de adaos de zahăr. Aceasta e și ideea – dacă adaugi zahăr nu îți mai dai seama de adevărata savoare a cafelei. Tipurile de cafea disponibile la FIKA sunt: Espresso (shot italian), Dublu espresso, Cappuccino, Cappuccino latte, Flat white (2 shoturi espresso + lapte), Black și Long black (cafea neagră, fără zahăr, fără lapte).

Dulciurile sunt de origine suedeză, fiind toate preparate proaspăt în fiecare zi. Ce mai puteți găsi? Sucuri – presate la rece; mixuri de legume și fructe. Ceaiuri – infuzie. Bere – artizanală, Zăganu. Vin – de la Purcari. Restul le veți descoperi singuri.

ppp-36

Am uitat să precizez că FIKA este un concept suedez adus de Andrei și Roxana, doi tineri pasionați de cafea, în Iași. Cafeneaua se află în zona Piața Unirii, lângă Librăria Junimea și o găsiți deschisă de 07.30 la 22.00.

ppp-2

Nu știu care va fi noul episod din povestea mea cu cafeaua, dar voi mergeți la FIKA să aflați de ce e bună cafeaua fără zahăr. Eu am fost prima dată însoțită de bloggerii: Andreea Ignat, Victor Cojocaru, Simona Patras, Constantin Ciobanu, Florina Gabriela Pascariu, Marian Matei, Anda Elena Pintilie, Constantin Ciortan, Alexandra Bohan, Adelina Bohan, Alexandra Ignat, Diana Elena Lupu, Mariana Doroșenco, Alexandru Taradaciuc, Ionuț Teoderașcu, Gabriela Elena Mereuță, Ionuț Durbaca, Paul Pădurariu, Andreea Crețu, Bogdan Mihai Alupoaie.

Mulțumim fain pentru fotografii, Paul!

Un gând despre &8222;Povestea mea cu cafeaua&8221;

  1. Pingback: FIKA – pauza de fericire fără… zahăr! – Şapte pietre

Lasă un răspuns

